Pressemeddelelse: Salgsværktøjet alle bilforhandlere har ventet på
Ny e-commerce portal, ”Jyske Finans – Remarketing” – et effektivt værktøj til målrettet bilsalg
Et samarbejde mellem Jyske Finans og Auto IT har til formål at udvikle og effektivisere købs- og salgsprocessen i den professionelle autobranche. Dette skal ske via en nyudviklet e-commerce portal med navnet: Jyske Finans – Remarketing.
”Vi forventer os meget af vores nye platform, i forhold til at skabe en så effektiv og transparent proces ved køb af vores biler for vores professionelle kunder.”
– Kristoffer Mortensen, Head of Remarketing i Jyske Finans
Platformen, Jyske Finans – Remarketing skal, udover at effektivisere købs- og salgsprocessen, også fungere som et ”ekstra brugtvognslager”, hvor det er nemt og hurtigt at danne sig overblik over, hvilke biler, Jyske Finans har på lager, samt hvilken pris, de står til salgs til. Jyske Finans sælger 6.000-7.000 biler hvert år og har altid mellem 400 og 1.000 biler på lager til konkurrencedygtige priser. Det skal derfor være overskueligt og nemt at danne sig overblik over sortimentet.
Indgår en bilforhandler i et hjemmesidesamarbejde med Auto IT, bliver det på sigt også muligt at hente bilernes data direkte over på virksomhedens egen hjemmeside.
”Vi er meget glade for at være leverandør og samarbejdspartner på denne løsning med Jyske Finans.”
- Claus Walsted Nyboe, Direktør i Auto IT
Mulighed for målrettet og relevant markedsføring
Jyske Finans – Remarketing er opbygget på samme traditionelle måde som mange andre e-commerce platforme på B2C markedet, men med en stor gennemslagskraft i form af målrettet markedsføring. Platformen giver nemlig Jyske Finans muligheden for at eksponere den enkelte virksomhed/forhandler for lige netop de relevante bilmodeller, som de senest har købt eller vist interesse i. Derudover bliver det muligt og nemt at ”klikke bilen hjem”, alt imens en forhandler sidder med kunden.
”Jyske Finans – Remarketing sikrer uden tvivl Jyske Finans et mere effektivt B2B salg af brugte biler. Men samtidig er det et spændende perspektiv, at bilforhandlere kan disponere over et ”fjernlager” af biler hos Jyske Finans og ikke er begrænset til sit eget lager af brugte. Og det bliver endnu mere spændende i takt med at B2C bilsalget rykker mere online.”
- Claus Walsted Nyboe, Direktør i Auto IT
Der er store ambitioner forbundet med Jyske Finans – Remarketing som nyt købs- og salgsværktøj i den professionelle autobranche og der udvikles stadig på funktionerne. Med en profil som en af landets største og mest erfarne virksomheder indenfor bilfinansiering, er det yderst relevant for Jyske Finans, hele tiden at udvikle på købs- og salgsprocessen. Platformen vil blandt andet over tid også kunne integrere afgiftssystemet hos Auto IT, og dermed kunne beregne eventuelle registreringsafgifter i ét flow.
Head of Remarketing hos Jyske Finans, Kristoffer Mortensen, understreger det gode og ikke mindst fremadrettede samarbejde med Auto IT:
”Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Auto IT på opbygning af denne platform, og vi ser frem til at videreudvikle platformen sammen med Auto IT.”
– Kristoffer Mortensen, Head of Remarketing i Jyske Finans
Flere nyheder fra samme kategori