Jyske Finans lancerer nu en fuldt integreret onlineshop til autoforhandlere og importører. Her kan slutkunden bestille og få sin bil finansieret direkte.


Respons på tidens digitale tendenser
Bilkøbere kommer i dag forbi forhandlernes fysiske forretning 1,3 gange, inden de køber bil. Tidligere var det
tre eller flere gange, men researchfasen er rykket online, hvor 92% søger efter de første informationer. Med
den nye onlineportal spiller Jyske Finans autoforhandlere og importører stærkere i en omnichannel-strategi,
hvor aktiviteterne online og offline smelter sammen.

Ved at kombinere de fysiske rammer med en webshop lægger man sig, som autoforhandler eller importør, op
ad to centrale forbrugertrends, nemlig ”showrooming”, hvor forbrugerne først ser varen i en fysisk butik, for
derefter at købe den online og ”webrooming”, som er et udtryk for at kunderejsen i dag, som før nævnt,
starter online. Her søger forbrugerne først information online, for derefter at købe varen i en fysisk butik.

Den nye onlineshop imødekommer denne tendens, hvor kunderne veksler mellem online og offline. Samtidig
er der mulighed for, at det ikke længere kun er researchfasen, men hele købsoplevelsen der kan beholdes
online.

Nemt og alsidigt teknisk set-up
Autoforhandlere og importører kan bygge portalen ind i deres eksisterende hjemmeside, som en integreret
onlineshop, hvor den i høj grad kan tilpasses det individuelle, eksisterende design. Der er tale om den første
onlineportal som har fuld digital løsning af hele dokument-flowet ved en finansiering. Og et intuitivt og
brugervenligt design sikrer kunden det optimale forløb fra konfiguration af bil og aftale til finansiering - hele
vejen til dokumenterne lander i kundens e-Boks.

Onlineportalen kan håndtere både leasing, lån og lejeaftaler til private og er i første omgang målrettet nye
biler.

Mere information
Allan Mortensen
Forretningsdirektør
am@jyskefinans.dk