FAQ

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svaret på netop dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til os eller sende en mail.


Spørgsmål vedrørende privatleasing

1. Hvornår kan jeg aflevere bilen retur?
Du kan opsige og aflevere bilen efter 12 måneder fra aftalens startdato. Du kan tidligst opsige aftalen efter 11 måneder med en måneds varsel til udgangen af en måned. Opsigelsen skal være skriftlig. Du kan sende den til retur@jyskefinans.dk.

2. Kan jeg forlænge leasingaftalen?
Aftalen er underlagt helt faste rammer, som er besluttet af skattemyndighederne. Ændringer kan derfor principielt ikke ske. Du er velkommen til at kontakte os, så vi kan tale om dine muligheder.

3. Kan en anden overtage bilen?
Aftalen er underlagt helt faste rammer, som er besluttet af skattemyndighederne. Ændringer kan derfor principielt ikke ske. Du er velkommen til at kontakte os, så vi kan tale om dine muligheder.

4. Kan jeg ændre antal km i aftalen?
Aftalen er underlagt helt faste rammer, som er besluttet af skattemyndighederne. Ændringer kan derfor principielt ikke ske. Du er velkommen til at kontakte os, så vi kan tale om dine muligheder.

5. Må jeg selv få udbedret skader på bilen?
Ja, du må gerne selv få udbedret eventuelle skader. Det skal dog ske inden du afleverer bilen. Ønsker du at forsikringsanmelde skaderne, kan du gøre det senest i forbindelse med gennemgangen hos FDM.

6. Kan jeg få brændstofkort med i aftalen?
Ja, det kan du hos Shell, Statoil og Q8. Send os en mail med dit ønske på bil-adm@jyskefinans.dk med oplysning om dit aftalenummer og registreringsnummer på bilen.

7. Må jeg køre i udlandet i min privatleasingbil?
Ja, det må du gerne, dog ikke permanent. (Husk registreringsattesten).

8. Hvem må køre i bilen?
Hele husstanden må benytte bilen. Spørgsmål om tilbagelevering af min bil Når din leasingaftale udløber, skal du aflevere bilen på et af vores afleveringssteder, hvor en uafhængig tredjepart vil foretage en gennemgang af bilen. De udfærdiger en tilstandsrapport, som beskriver bilens tekniske og kosmetiske stand.


Få mere information om aflevering og bestil tid her: Privatleasingaftale

Kontakt os på
Tlf. 89 89 40 80 eller retur@jyskefinans.dk

Spørgsmål til min serviceaftale 1. Hvornår skal bilen til service?
Hold øje med serviceprogrammet i bilens instruktionsbog. Du må ikke regne med, at værkstedet kontakter dig.

2. Hvad indeholder min serviceaftale?
Serviceaftalen dækker service– og vedligeholdelseseftersyn, som er foreskrevet i bilens instruktionsbog, reparationer som følge af normal slidtage, påfyldning af væsker samt udskiftning af pærer og viskerblade i forbindelse med service. Mellem serviceeftersyn betaler du selv for påfyldning af væsker og udskiftning af pærer og viskerblade.

3. Hvor må jeg få serviceret min leasingbil?
På et mærkeautoriseret værksted med mindre andet fremgår af din serviceaftale. Er du i tvivl, må du meget gerne kontakte os på teknisk@jyskefinans.dk.

4. Jeg har tilvalgt erstatningsbil til min leasingaftale, men koster det mig yderligere?
Som bruger/leasingtager skal du selv dække omkostningerne til forsikring på lejebilen, overkørte km (mere end 100 km pr. dag) og evt. brændstof/tankningsgebyr. Spørgsmål til mit brændstofkort 1. Kan jeg få brændstofkort med i aftalen?
Ja, det kan du hos Shell, Statoil, UnoX og Q8. Send os en mail med dit ønske på bil-adm@jyskefinans.dk med oplysning om dit aftalenummer og registreringsnummer på bilen.

2. Hvad gør jeg hvis jeg mister mit brændstofkort?
Du kontakter os på bil-adm@jyskefinans.dk. Så sørger vi for at lukke kortet og bestille et nyt til dig.

3. Kan jeg bestille et nyt brændstofkort?
Ja det kan du. Send en mail med bestilling af nyt kort på bil-adm@jyskefinans.dk. Så sørger vi for, der bliver sendt et nyt til dig.

4. Jeg har spørgsmål til mit brændstofkøb?
Kontakt os på bil-adm@jyskefinans.dk, så kan vi hjælpe dig med specifikation af købet.

Spørgsmål vedrørende billån

Spørgsmål til min bilfinansiering

1. Jeg skal flytte, skal jeg gøre noget i den forbindelse? Det vil hjælpe os, hvis du informerer os om din nye adresse. Du kan blot sende mail til info@jyskefinans.dk

2. Jeg vil skifte forsikring på bilen, betyder det noget for min finansiering?
Hvis du skifter forsikring på bilen, får vi automatisk besked. Men du må rigtig gerne fortælle os det i en mail til forsikring@kundeteam.dk

3. Kan jeg indbetale et ekstra beløb på min finansiering?
Ja, du må gerne indbetale et ekstra beløb på din finansiering. Ring gerne til din kontaktperson eller skriv en mail til info@jyskefinans.dk, så kan vi tale om dine muligheder.

4. Må jeg indfri restgælden før tid?
Ja, du må gerne indfri restgælden før tid. Ring til din kontaktperson eller skriv en mail til info@jyskefinans.dk, så kan vi tale om dine muligheder.

5. Skal jeg selv sørge for renteindberetning til SKAT?
Nej, det klarer vi for dig. Det rentebeløb, vi har indberettet for dig til SKAT, fremgår på din advis i februar.

6. Hvad skal jeg gøre, når kontrakten udløber?
Du skal ikke foretage dig noget. Den sidste ydelse vil blot blive opkrævet, og derefter er kontrakten afsluttet.

7. Må jeg sælge bilen?
Ja det må du gerne. Du skal bare sørge for at bilens restgæld til os bliver indfriet.

8. Hvad gør jeg, hvis bilen bliver totalskadet eller stjålet?
Du må gerne sende en mail med oplysningen til forsikring@kundeteam.dk og selvfølgelig kontakte politi og dit forsikringsselskab.

9. Jeg har mistet mine nummerplader, hvad skal jeg gøre?
Meld dine nummerplader bortkommet hos politiet og bestil nye nummerplader hos SKAT.
Bagefter må du meget gerne oplyse bilens nye registreringsnummer ved at ringe til os eller maile til forsikring@kundeteam.dk.

10. Skal jeg have kaskodækning på min bilforsikring?
Ja, vi kræver, at du tegner en gyldig kaskodækning på din bil, så længe der er restgæld i den til os. Når kontrakten er indfriet, er det op til dig selv.