FAQ

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svaret på netop dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til os eller sende en mail.

Generelle spørgsmål

Minaftale.dk - Overblik over din aftale

Ønsker du at se hvor meget du skylder, ændre i din aftale, se din faktura eller blot danne dig et overblik, så kan du gøre det i vores online platform Minaftale.dk.

Spørgsmål vedrørende privatleasing

Hvornår kan jeg opsige min privatleasingaftale?

Efter 11 måneder kan du med 1 måneds varsel til udgangen af en måned komme ud af din privatleasingaftale. Dvs. at du efter 12 måneder kan du returnere bilen og afslutte aftalen.

Hvordan opsiger jeg min privatleasingaftale?

Send en mail til retur@minaftale.dk, så kontakter vi dig om det videre forløb.

Hvordan bestiller jeg en tid til aflevering af bilen?

Du bestiller en tid på linket lige her: Booking App (bilsalgbooking.dk)

Kan jeg forlænge leasingaftalen?

Det kan være en mulighed. Send en mail til bilsupport@minaftale.dk med oplysninger om, hvor mange måneder, du ønsker at forlænge aftalen med og et billede af den nuværende kilometerstand på bilen. Så kontakter vi dig for en dialog om dine muligheder.

Kan jeg få en kopi af min privatleasingaftale?

Da privatleasingaftalen blev indgået, fik du en kopi af aftalen. Er den blevet væk, kan du få tilsendt en ny. Det koster et gebyr på 375 kr. Ønsker du en kopi, kan du kontakte os på telefon 89 89 40 34 eller sende en mail til info@minaftale.dk. Har du underskrevet privatleasingaftalen digitalt, kan du finde den i din e-boks.

Mangler jeg at betale en regning?

Log ind på www.minaftale.dk, hvor du kan se din status.

Jeg har brug for flere kilometer i min leasingaftale - hvad gør jeg?

Log på minaftale.dk og se dine muligheder.

Kan jeg få brændstofskort med i aftalen?

Ja, det kan du. Log ind på www.minaftale.dk og find oplysninger om brændstofkort.

Hvordan spærrer jeg mit brændstofkort?

Log ind på www.minaftale.dk og spær dit kort. Hvis du ønsker, at vi spærrer kortet for dig, så send en mail til retur@minaftale.dk.

Hvor finder jeg oplysninger om tankninger af brændstofkort?

Log ind på www.minaftale.dk og find oplysninger om dine brændstof-tankninger.

Hvem må køre i min privatleasingbil?

Hele din husstand må køre i bilen.

Kan jeg lave en afdragsordning på betaling af skader eller overkørte kilometer?

Det kan være en mulighed. Kontakt os på telefon 89 89 40 34 eller send en mail til info@minaftale.dk

Der står 'forholdsmæssig leasingydelse' på min første faktura. Hvad betyder det?

Forholdsmæssig leasingydelse dækker over periode fra dagen, hvor bilen er indregistreret til dig, og til den dag, du skal betale den første ydelse.

Spørgsmål til min serviceaftale

Hvornår skal bilen til serivce?

Hold øje med serviceprogrammet i bilens instruktionsbog. Du må ikke regne med, at værkstedet kontakter dig.

Hvad indeholder min serviceaftale?

Serviceaftalen dækker service– og vedligeholdelseseftersyn, som er foreskrevet i bilens instruktionsbog, reparationer som følge af normal slidtage, påfyldning af væsker samt udskiftning af pærer og viskerblade i forbindelse med service. Mellem serviceeftersyn betaler du selv for påfyldning af væsker og udskiftning af pærer og viskerblade.

Hvor må jeg få serviceret min leasingbil?

På et mærkeautoriseret værksted med mindre andet fremgår af din serviceaftale.

Spørgsmål vedrørende billån

Jeg skal flytte, skal jeg gøre noget?

Det vil hjælpe os, hvis du informerer os om din nye adresse. Du kan blot sende mail til info@jyskefinans.dk

Jeg vil skifte forsikring på bilen, betyder det noget for min finansiering?

Hvis du skifter forsikring på bilen, får vi automatisk besked. Men du må rigtig gerne fortælle os det i en mail til forsikring@kundeteam.dk

Kan jeg indbetale et ekstra beløb på min finansiering?

Ja, du må gerne indbetale et ekstra beløb på din finansiering. Ring gerne til din kontaktperson eller skriv en mail til info@jyskefinans.dk, så kan vi tale om dine muligheder.

Skal jeg selv sørge for renteindberetning til SKAT?

Nej, det klarer vi for dig. Det rentebeløb, vi har indberettet for dig til SKAT, fremgår på din advis i februar.

Hvad skal jeg gøre når kontrakten udløber?

Du skal ikke foretage dig noget. Den sidste ydelse vil blot blive opkrævet, og derefter er kontrakten afsluttet.

Må jeg sælge bilen?

Ja det må du gerne. Du skal bare sørge for at bilens restgæld til os bliver indfriet.

Hvad gør jeg hvis bilen bliver totalskadet?

Du må gerne sende en mail med oplysningen til forsikring@kundeteam.dk og selvfølgelig kontakte politi og dit forsikringsselskab.

Jeg har mistet mine nummerplader, hvad skal jeg gøre?

Meld dine nummerplader bortkommet hos politiet og bestil nye nummerplader hos SKAT.
Bagefter må du meget gerne oplyse bilens nye registreringsnummer ved at ringe til os eller maile til forsikring@kundeteam.dk.

Skal jeg have kaskodækning på min bilforsikring?

Ja, vi kræver, at du tegner en gyldig kaskodækning på din bil, så længe der er restgæld i den til os. Når kontrakten er indfriet, er det op til dig selv.

Må jeg indfri restgælden før tid?

Ja, du må gerne indfri restgælden før tid. Kontakt os for at høre om dine muligheder.

Brug for hjælp

Har du brug for hjælp eller bare et spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Nyhedsmail

Tilmeld dig vores nyhedsmail og få nyhederne direkte i din indbakke.

Linkedin

Følg os på LinkedIn og få de seneste nyheder.